Saturday, September 6, 2008

" JaTuH"

Pagi ni masa aku naik bas, dah lah lambat, aku pun nak masuk bas dan nak cari seat,
tengok semuanya full, aku nampak ada satu jer kosong sebelah "amoi" yang mukanya masam mencuka.Aku pun ambil keputusan duduk kat sebelah dia,tapi yang bestnya "amoi" ni buat dek jer,aku pun masuk dan duduk, dahlah susah nak masuk sebab dia duduk tepi dan tak bagi aku nak masuk...keras macam batu~!! Sepatutnya dia duduk lah tepi ker atau bangun jap bagi orang duduk.Ni tidak~!! Ni satu hal hati aku dah panas,nasib baik masa tu aku on phone...kalu x siap si "amoi" tu~!! aku pun pandang muka dia....dia buat dek jer.Setibanya destinasi, aku nak turun masa tu,dia keras lagi macam batu,buat dek jer....geram betul aku....aku pun bangun,dahlah tempat sempit tiba-tiba aku nak jatuh , nasib baik aku pegang tiang kat dalam bas tu.Kalau tak mau aku dah tergolek, ni semua pasal "amoi" yang x paham bahasa ni. Aku ada suara-suara nakal yang gelakkan aku.Tapi aku wat dek jer pasal aku panas betul dengan "amoi" tu.Sebelum turun,aku sempat pandang "amoi" tu dan sound dia..."Lain kali bagi orang turun ketepi ker, atau bangun ker,ni buat dek jer,mcmner org x jatuh..ada gak jenis orang mcm ni ek~!!" aku pun turun dan blah.Geram dan sakit hati tapi aku puas sebab sempat sound minah batu tu...Dahlah bulan puasa ni,pagi-pagi pulak tu...buat pahala aku kurang jer~!!

No comments: